Досвід Фінляндії в житлово-комунальній сфері
Житлово-комунальна сфера Фінляндії орієнтована на високу якість послуг. І в формуванні такого підходу, мабуть, провідну роль зіграла відповідальна і активна позиція власників квартир. Більшість багатоквартирних будинків - це житлові акціонерні товариства, 70% з них для управління будинком вдаються до послуг спеціалізованих фірм, інші беруть на себе управління своєю власністю.
Купити квартиру - означає придбати акції. Їх кількість буде залежати від площі житла.
Коли фіни стають власниками нової квартири в багатоповерховому будинку, постає питання про те, хто буде стежити за порядком, обслуговувати будинок, вести рахунки. Якщо мешканці не хочуть займатися цим самостійно, то ведення документації, бухгалтерський облік та правові питання довіряють керуючій компанії. Вона ж найме експлуатаційну фірму, яка буде безпосередньо обслуговувати житловий фонд.
Контролює діяльність цих організацій менеджер-управитель. Його обирають акціонери будинку, призначають заробітну платню, довіряють не тільки контроль за роботою підприємств, які обслуговують будинок, але і покладають обов'язки займатися економією бюджету, пошуком більш раціональних і зручних рішень. Наприклад, щоб накопичити на необхідну покупку устаткування для місць загального користування, жителі можуть на день відмовитися від послуг експлуатаційної компанії і особисто зайнятися прибиранням, озелененням і облаштуванням прибудинкової території. Ті, хто з якихось причин не візьме участь у заході, внесуть грошову компенсацію.
Всі мешканці при покупці квартири укладають договір та зобов'язуються його дотримуватися. Правила можуть сильно відрізнятися: в одному будинку живуть любителі тиші, і її не дозволять порушити після певного часу. Десь забороняють курити на балконі або тримати в квартирах тварин.
У разі порушень стурбовані сусіди звертаються в поліцію або до менеджера будинку. Саме мешканці є найбільш пильними охоронцями порядку. Їх загальна згода потрібна, щоб провести будь-які роботи в квартирі, будь то зміна планування, установка якогось обладнання, яке може порушити цілісність зовнішніх стін будівлі або погано позначитися на вигляді фасаду.
Якщо хтось затіяв ремонт, то мешканцям обов'язково надають список майбутніх змін, сертифікати якості матеріалів, які будуть використовуватися, і висновки фахівців про те, що такі роботи є безпечними і не вплинуть негативно на всю будівлю в цілому. Також забороняється самовільно склити балкони. Це псує зовнішній вигляд будинку. Або всі власники квартир приймають таке рішення, або ніхто.
Проблеми неплатежів практично не існує. Якщо утворився борг по квартплаті, то недбайливому або неуважному мешканцеві загрожує виселення. Права власності зберігаються за власником. Але ось його квартиру акціонери будинку на час здадуть, поки отриманих коштів не вистачить на те, щоб покрити суму заборгованості.
Якщо необхідно зробити капітальний ремонт будинку, то для цього жителі беруть кредит, визначають компанію-підрядника, а самі звільняють квартири на кілька місяців, поки йдуть роботи. Витрати розподіляються пропорційно в залежності від кількості акцій, борг виплачується поступово. Але такі масштабні роботи проводяться досить рідко. До того ж, якісне і своєчасне обслуговування житлового фонду дозволяє підтримувати будинки в відмінному стані протягом десятиліть.
Новини
Друге життя новорічної ялинки
Для того, щоб ефективно висадити святкове дерево в ґрунт необхідні два головних чинника:
1. дотримання термо режиму для рослини: не можна з теплого приміщення виносити після свят дерево на мороз в ґрунт - рослина не встигає адаптуватись та гине.
2. гарна коренева система, тобто якісний первісний стан самої рослини.
Більш детальна інформація - в наших рекомендаціях: https://www.facebook.com/692270116222618
На фото - чудовий приклад, коли було дотримано всі умови – гарна коренева, комфортне середовище. І, як результат, рослина вже дала перший приріст!