Досвід Фінляндії в житлово-комунальній сфері

Опубліковано: 08.08.2016
Досвід Фінляндії в житлово-комунальній сфері

Житлово-комунальна сфера Фінляндії орієнтована на високу якість послуг. І в формуванні такого підходу, мабуть, провідну роль зіграла відповідальна і активна позиція власників квартир. Більшість багатоквартирних будинків - це житлові акціонерні товариства, 70% з них для управління будинком вдаються до послуг спеціалізованих фірм, інші беруть на себе управління своєю власністю.

 Купити квартиру - означає придбати акції. Їх кількість буде залежати від площі житла.

Коли фіни стають власниками нової квартири в багатоповерховому будинку, постає питання про те, хто буде стежити за порядком, обслуговувати будинок, вести рахунки. Якщо мешканці не хочуть займатися цим самостійно, то ведення документації, бухгалтерський облік та правові питання довіряють керуючій компанії. Вона ж найме експлуатаційну фірму, яка буде безпосередньо обслуговувати житловий фонд.

Контролює діяльність цих організацій менеджер-управитель. Його обирають акціонери будинку, призначають заробітну платню, довіряють не тільки контроль за роботою підприємств, які обслуговують будинок, але і покладають обов'язки займатися економією бюджету, пошуком більш раціональних і зручних рішень. Наприклад, щоб накопичити на необхідну покупку устаткування для місць загального користування, жителі можуть на день відмовитися від послуг експлуатаційної компанії і особисто зайнятися прибиранням, озелененням і облаштуванням прибудинкової території. Ті, хто з якихось причин не візьме участь у заході, внесуть грошову компенсацію.

Всі мешканці при покупці квартири укладають договір та зобов'язуються його дотримуватися. Правила можуть сильно відрізнятися: в одному будинку живуть любителі тиші, і її не дозволять порушити після певного часу. Десь забороняють курити на балконі або тримати в квартирах тварин.

У разі порушень стурбовані сусіди звертаються в поліцію або до менеджера будинку. Саме мешканці є найбільш пильними охоронцями порядку. Їх загальна згода потрібна, щоб провести будь-які роботи в квартирі, будь то зміна планування, установка якогось обладнання, яке може порушити цілісність зовнішніх стін будівлі або погано позначитися на вигляді фасаду.

Якщо хтось затіяв ремонт, то  мешканцям обов'язково надають список майбутніх змін, сертифікати якості матеріалів, які будуть використовуватися, і висновки фахівців про те, що такі роботи є безпечними  і не вплинуть негативно на всю будівлю в цілому. Також забороняється самовільно склити балкони. Це псує зовнішній вигляд будинку. Або всі власники квартир приймають таке рішення, або ніхто.

Проблеми неплатежів практично не існує. Якщо утворився борг по квартплаті, то недбайливому або неуважному мешканцеві загрожує виселення. Права власності зберігаються за власником. Але ось його квартиру акціонери будинку на час здадуть, поки отриманих коштів не вистачить на те, щоб покрити суму заборгованості.

Якщо необхідно зробити капітальний ремонт будинку, то для цього жителі беруть кредит, визначають компанію-підрядника, а самі звільняють квартири на кілька місяців, поки йдуть роботи. Витрати розподіляються пропорційно в залежності від кількості акцій, борг виплачується поступово. Але такі масштабні роботи проводяться досить рідко. До того ж, якісне і своєчасне обслуговування житлового фонду дозволяє підтримувати будинки в відмінному стані протягом десятиліть.

 

Новини

ℹ️Шановні мешканці!
ℹ️Шановні мешканці!

Ми прагнемо утримувати наш житловий комплекс на якісному рівні — чистота дворів, справна техніка, охайні під’їзди, безперебійна робота інженерних систем, безпека та порядок. Усе це забезпечує велика команда людей, яка щодня дбає про комфорт мешканців.

За останній час ситуація на ринку праці, вартості матеріалів і послуг суттєво змінилася.
-  Середня ринкова заробітна плата технічного персоналу зросла до 20% у 2024-2025 роках, збільшився обсяг податків (військовий збір тощо).
-  Продовжує зростання вартість матеріалів внаслідок інфляції (112% у 2024 р.) та вартість послуг підрядних організацій. 

Для того, щоб зберегти якість послуг, а також залишатися конкурентним роботодавцем на ринку і не втрачати персонал, ми змушені переглянути розмір внеску на утримання будинку і прибудинкової території:

▶️Для всіх квартир вище 1 поверху розмір оплати за місяць становить: 22,96 грн/м2
*спеціальні умови при оплаті до 20 числа місяця надходження квитанції – 22,12 грн/м2
▶️Для квартир 1 поверху розмір оплати за місяць становить – 20,93 грн/м2
*спеціальні умови при оплаті до 20 числа місяця надходження квитанції – 20,17 грн/м2
⁠Також 
▶️Вартість обслуговування домофонної системи становитиме 40 грн/міс. Ця сума не змінювалась з початку експлуатації будинків, тоді як у більшості ЖК Києва вона  становить 50–70 грн.

▶️⁠Вартість послуг охорони змінюється до 297 грн/міс. Це обумовлено гострою необхідністю підвищення заробітної плати співробітникам охоронної компанії, які забезпечують цілодобову безпеку комплексу.

Таке рішення не ухвалювалось поспіхом — ми проаналізували ситуацію та намагалися максимально зберегти баланс між якістю сервісу й фінансовим навантаженням на мешканців.

Оновлена вартість буде відображена в квитанціях, які ви отримаєте в липні 2025 року.

Завантажте наш додаток